10 de setembre del 2017

Circ de Pessons, amb Pic de Pessons i Pic de Montmalús

Andorra té zones molt boniques, i sens dubte el circ de Pessons n'és una d'elles. Fa uns anys el vam recórrer amb raquetes a principis de primavera (veure entrada i ruta seguida aquí) i ja llavors vam proposar-nos repetir-ho novament a l'estiu per poder fer algun dels cims que envolten el circ (Montmalús, Ríbuls i Pessons). Per fi trobem data, el que no esperàvem és que el dia comencés nevant!!!

Arribem aviat al parquing de Grau Roig, punt d'inici de l'itinerari, i resulta que està molt tapat i neva força, així que decidim menjar-nos l'entrepà dins del cotxe i esperar una estona per si el dia millora una mica. Com que sembla que sí, aviat ens posem en marxa: pujada deixant de seguida enrere l'estació d'esquí i trobant el primer dels estanys: Estany Primer, que vorejarem per l'esquerra.

No triguem gaire a anar trobant els següents estanys. De fet, en poc més de dos quilòmetres i mig des de l'Estany Primer, en trobem sis més (estany Forcat, estany Tercer, estany Rodó, estany del Meligar, estany Sisè i estany de les Fonts), que poc a poc anem deixant enrere mentre guanyem alçada.

L'itinerari guanya alçada en ziga-zaga per una tartera que acaba a la collada de Pessons, des d'on se'ns obren noves vistes cap a altres valls i a la d'on venim (podent apreciar els llacs que hem anat trobant i els de la resta del circ).

Des de la collada de Pessons, el Pic de Pessons (2864m) està ja a poca distància i té també molt bones vistes als llacs que formen el circ.

Seguim per la carena i no triguem a trobar el Pic de Ríbuls. Ens queda a un pas (mai millor dit, s'ha de passar el Pas de Ríbuls) però és un pas una mica exposat i fa molt vent, així que decidim descartar aquest cim i iniciar la baixada, amb vistes a altres valls amb més llacs. Petita pujada per aconseguir el cim del Montmalús (2781m)...

... i després novament baixada cap a la vall. La major part de la neu del matí ja s'ha fos!